Všeobecné obchodné podmienky využívania platformy LepsiaPraca.sk

1. Preambula

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy a podmienky, ktoré sa týkajú využívania služieb sprostredkovania zamestnávania spojených s platformou LepsiaPraca.sk a sú záväzné pre všetkých jej používateľov.
  2. Účelom tejto platformy je poskytnúť klientom Prevádzkovateľa služby spojené s náborom zamestnancov – od prípravy podkladov pre ponuku pre potenciálnych uchádzačov, cez zverejnenie a propagovanie pracovných ponúk, spracovanie informácií o prihlásených uchádzačoch, komunikáciu s uchádzačmi a získavanie dodatočných informácií potrebných pre výber, ako aj ďalšie podporné služby spojené s výberom pracovníkov na rôzne pracovné pozície obsadzované klientmi.

2. Vymedzenie základných pojmov

  1. Prevádzkovateľ – spoločnosť REGIONPRESS, s.r.o., so sídlom Pekárska 7489/40A, 917 01 Trnava, IČO: 36252417, DIČ: 2021703552, IČ DPH SK2021703552 je spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je okrem iného Sprostredkovanie zamestnania za úhradu okrem činnosti športového agenta
  2. Platforma LepsiaPraca.sk – softvér vytvorený a prevádzkovaný Prevádzkovateľom, ktorý zabezpečuje služby a činnosti spojené s náborom zamestnancom, predovšetkým:
    1. vytvorenie inzerátu na obsadenie voľného pracovného miesta
    2. zverejnenie inzerátu na rôznych pracovných webových portáloch, sociálnych sieťach, v periodickej tlači a v ďalších kanáloch, prostredníctvom ktorých sa uchádzači dozvedia o ponuke pracovného miesta
    3. uchovávanie a správu údajov o uchádzačoch
    4. získavanie a zaznamenávanie ďalších informácií o uchádzačoch a o procese výberu zamestnancov na konkrétnu pozíciu
  3. Webstránka LepsiaPraca.sk – časť platformy LepsiaPraca.sk, ktorá je verejne dostupná prostredníctvom internetovej siete na stránkach s url adresou začínajúcou na www.lepsiapraca.sk
  4. Klientská zóna platformy LepsiaPraca.sk – časť platformy LepsiaPraca.sk, ktorá je dostupná klientom po zadaní mena a hesla a v ktorej sa zadávajú jednotlivé pracovné ponuky, zhromažďujú údaje o uchádzačoch a spravuje proces náboru
  5. Pracovné portály – webstránky dostupné prostredníctvom siete internet, ktoré sa zaoberajú primárne zverejňovaním pracovných ponúk
  6. Sociálne siete – internetové platformy umožňujúce zverejňovanie príspevkov širokému okruhu používateľov
  7. Iné webstránky – webstránky, ktoré nie sú pracovnými portálmi ani sociálnymi sieťami
  8. Periodická tlač – tituly vychádzajúce v tlačenej podobe zaregistrované na MK SR podľa zákona č. 265/2022 o vydavateľoch publikácií a o registri v oblasti médií a audiovízie
  9. Klient – fyzická alebo právnická osoba, ktorá má záujem obsadenie voľného pracovného miesta prostredníctvom platformy LepsiaPraca.sk
  10. Pracovná ponuka – informácia o voľnom pracovnom mieste klienta
  11. Návštevník – je fyzická osoba, ktorá si prezerá ponuky práce Klientov na Webstránke LepsiaPraca.sk, Pracovných portáloch, Sociálnych sieťach a Iných webstránkach
  12. Uchádzač – fyzická osoba, ktorá má záujem o zaradenie do výberového konania na voľné pracovné miesto zverejneného ako Pracovná ponuka prostredníctvom Platformy LepsiaPraca.sk a tento svoj záujem vyjadrí zaslaním kontaktných údajov (meno, priezvisko, email, telefón) a ďalších požadovaných dokumentov (napríklad životopis, motivačný list atď) prostredníctvom formuláru na Webstránke LepsiaPraca.sk, Pracovných portáloch, Sociálnych sieťach a Iných webstránkach.
  13. Automatické emaily – emaily, vytvorené klientom, ktoré budú automaticky odoslané uchádzačom po ich zaradení do špecifickej fázy výberového procesu
  14. Elektronický dotazník – podsystém platformy Lepsiapraca.sk, ktorý umožňuje klientom vytvoriť pre každú pracovnú ponuku špecifický súbor otázok a možných odpovedí, pričom vybraným uchádzačom sa zašle do ich emailu personalizovaný link na stránku, na ktorej budú zadávať odpovede na tieto otázky a ich odpovede sa zaznamenajú tak, aby klient videl odpovede každého uchádzača osobitne.
  15. Success fee – časť ceny za služby prevádzkovateľa, na ktorú má prevádzkovateľ nárok iba v prípade, ak uchádzač, ktorý reagoval na pracovnú ponuku zverejnenú prostredníctvom platformy LepsiaPraca.sk počas doby 12 mesiacov od zaslania údajov o sebe uzatvorí s klientom pracovnoprávny alebo obdobný vzťah. Success fee sa platí za každého prijatého uchádzača a to aj v prípade, ak je prijatý na inú pracovnú pozíciu ako je tá, na ktorú sa hlásil.

3. Práva a povinnosti jednotlivých strán

a. Prevádzkovateľ platformy LepsiaPraca.sk sa zaväzuje

  1. zabezpečiť zverejnenie pracovnej ponuky Klienta na Webstránke LepsiaPraca.sk a ďalších platformách (Pracovné portály, Sociálne siete Iné webstránky) v súlade s objednanými službami (balíkmi)
  2. zabezpečiť ukladanie kontaktov a životopisov uchádzačov, ktorí reagovali na jednotlivé ponuky práce v klientskej zóne platformy LepsiaPraca.sk
  3. zabezpečiť možnosť vytvorenia a odoslania automatických emailov uchádzačom
  4. zabezpečiť odoslanie elektronických dotazníkov uchádzačom určeným klientom a zaznamenanie odpovedí na otázky v tomto dotazníku v klientskej časti platformy LepsiaPraca.sk
  5. zabezpečiť ďalšie služby dohodnuté s klientom, ktoré súvisia s náborom zamestnancov prostredníctvom platformy LepsiaPraca.sk
  6. vykonávať všetky činnosti s riadnou odbornou starostlivosťou a v súlade so zákonmi SR
  7. dbať pri prevádzke platformy na dodržiavanie ochranných osobných údajov podľa osobitných zákonov

b. Klient sa pri využívaní služieb Platformy LepsiaPraca.sk zaväzuje

  1. zabezpečiť, že všetky ním zverejnené informácie v pracovných ponukách budú pravdivé a všetky náležitosti tejto ponuky sú v súlade so zákonmi Slovenskej republiky
  2. zabezpečiť, že ponuka zamestnania je reálna a zodpovedá skutočnosti, ktorú ponúkne uchádzačovi v rámci prijímacieho konania
  3. nezverejňovať ponuky práce, pri ktorých náplňou práce súvisí s poskytovaním služieb sexuálnej alebo erotickej povahy, alebo iných spoločensky málo akceptovaných činností
  4. nezverejňovať v pracovných ponukách alebo v automatických emailoch obsah (texty, grafika, video), pri ktorom nemá vysporiadané autorské práva alebo existuje iná zákonná prekážka zverejnenia tohto obsahu na akejkoľvek webovej stránke, tlačenom médiu alebo sociálnej sieti
  5. neklásť v elektronických dotazníkoch otázky, ktoré nesúvisia s pracovnou pozíciou, na ktorú sa uchádzač hlási alebo pri ktorých by odpovedaním na otázky alebo zohľadnením odpovedí vo výberovom procese mohlo dôjsť k porušeniu práv uchádzača
  6. v prípade, ak balík, ktorý si vybral obsahuje časť ceny v podobe success fee, označiť v súlade so skutočnosťou všetkých uchádzačov, ktorých klient prijíma do zamestnania alebo nadväzuje s nimi inú formu spolupráce, v klientskej časti LepsiaPraca.sk ako „úspešný“ a všetkých, ktorých neprijíma ako „vyradený“
  7. uhradiť cenu za všetky objednané služby platformy LepsiaPraca.sk podľa cenníka alebo podľa osobitnej zmluvy, ktorú uzatvoril s poskytovateľom
  8. uhradiť zmluvnú pokutu uvedenú v cenníku za nenahlásenie prijímaných uchádzačov, ak ich nevyznačí v klientskej časti a uzavrie s nimi pracovný pomer alebo inú formu spolupráce počas 12 mesiacov odo dňa kedy uchádzač reagoval na ponuku pri ktorej si klient zvolil balík obsahujúci success fee
  9. poskytnúť prevádzkovateľovi súčinnosť nevyhnutnú na riadne splnenie objednaných služieb
  10. využívať údaje o uchádzačoch výlučne na účely ním zverejnených výberových konaní a neposkytovať ich tretej osobe; v prípade ak je klientom pracovná agentúra alebo agentúra dočasného zamestnávania, klient môže údaje o uchádzačoch poskytnúť tretím stranám v mene ktorých alebo v prospech ktorých vykonáva nábor zamestnancov
  11. nahradiť prevádzkovateľovi všetky škody, ktoré mu vznikli v dôsledku porušenia týchto obchodných podmienok alebo zákonov SR

c. Klient udeľuje Prevádzkovateľovi

  1. oprávnenie šíriť informácie obsiahnuté v Pracovných ponukách na akýchkoľvek platformách, či už v digitálnej alebo fyzickej podobe
  2. súhlas zahrnúť ním poskytnuté údaje do svojich štatistík (predovšetkým štatistiky úspešnosti) a tieto štatistiky prezentovať tretím osobám, pričom zo žiadnej štatistiky nemôže byť možné vydedukovať akúkoľvek presnú informáciu o individuálnej ponuke, uchádzačovi alebo klientovi

d. Návštevník webstránky LepsiaPraca.sk sa zaväzuje

  1. Využívať Webstránku LepsiaPraca.sk v súlade s účelom platformy
  2. V prípade záujmu o hromadné a systematické kopírovanie alebo šírenie obsahu na ďalších platformách, činiť tak iba po predchádzajúcom súhlase Prevádzkovateľa; tým sa nijako neobmedzuje možnosť ad-hoc kopírovať a šíriť vybrané ponuky práce prostredníctvom ľubovoľným kanálov v množstve
  3. Uvádzať pri takomto šírení vždy ako zdroj LepsiaPraca.sk alebo url adresu konkrétnej ponuky

e. Uchádzač sa zaväzuje

  1. Poskytnúť v reakcii na Pracovnú ponuku údaje, ktoré sú pravdivé, úplné a aktuálne, zároveň berie na vedomie, že poskytnutie nepravdivých údajov môže byť dôvodom vyradenie z výberového konania alebo rozviazania pracovnoprávneho vzťahu uzatvoreného na základe výberového konania, do ktorého sa hlási
  2. Reagovať iba na tie ponuky, pri ktorých má seriózny záujem o dané pracovné miesto
  3. Poskytnúť prevádzkovateľovi súčinnosť v prípade potreby preverenia informácií alebo vyžiadania dodatočných informácií súvisiacich s náborom na pracovné miesto, na ktoré sa hlásil

f. Uchádzač udeľuje odoslaním reakcie na pracovnú ponuku

  1. Súhlas prevádzkovateľovi a klientovi na kontaktovanie prostredníctvom emailu a telefonátu
  2. Súhlas na uchovávanie všetkých poskytnutých údajov po dobu 10 rokov od ich odoslania v elektronických systémoch klienta a prevádzkovateľa
  3. súhlas na použitie ním poskytnutých údajov do štatistík klienta (predovšetkým štatistiky úspešnosti) a tieto štatistiky prezentovať tretím osobám, pričom zo žiadnej štatistiky nemôže byť možné vydedukovať akúkoľvek presnú informáciu o individuálnej ponuke, uchádzačovi alebo klientovi
  4. súhlas na zasielanie automatických e-mailov informujúcich o priebehu výberu, e-mailov obsahujúcich link na elektronické dotazníky súvisiace s výberovým procesom alebo akékoľvek ďalšie e-maily, ktoré súvisia s výberovým procesom
  5. V prípade, ak je klientom pracovná agentúra alebo agentúra dočasného zamestnávania, vykonávajúca nábor v mene alebo v prospech svojich zmluvných partnerov, predchádzajúce súhlasy sa rozširujú aj o zmluvného partnera Klienta, ktorý ho poveril výkonom činností súvisiacich s obsadzovaním pracovných miest.

4. Cena za služby a platobné podmienky

  1. Služby platformy LepsiaPraca.sk pre návštevníkov a uchádzačov sú bezplatné
  2. Služby platformy LepsiaPraca.sk pre klientov môžu byť bezplatné aj platené, podľa rozsahu zvoleného klientom
  3. V prípade platených služieb sa spoplatnenie vykonáva prostredníctvom tzv. kreditov, ktoré si klient zakúpi a ktoré míňa na jednotlivé služby
  4. Platené služby sú spojené do balíkov, pričom pre každú pracovnú ponuku si klient môže zvoliť iný balík. Podrobnosti o obsahu jednotlivých balíkov sú uvedené v cenníku
  5. Balík, môže obsahovať Success fee, teda časť ceny, na ktorú má prevádzkovateľ nárok v prípade, ak uchádzač uzatvorí s klientom počas 12 mesiacov od zaslania reakcie na ponuku pracovnoprávny alebo obdobný vzťah, pričom tento vzťah sa nemusí týkať iba pracovnej ponuky, na ktorú uchádzač reagoval. Nárok na success fee vzniká za každého prihláseného uchádzača osobitne.
  6. V prípade nenahlásenia uzatvorenia pracovnoprávneho vzťahu alebo s uchádzačom, ktorý sa hlásil na ponuku s balíkom obsahujúcim success fee, má prevádzkovateľ nárok na zmluvnú pokutu vo výške 4-násobku zverejnenej mesačnej mzdy, minimálne však 8-násobku minimálne mzdy platnej v dobe zistenia porušenia. Pokuta sa týka každého prijatého uchádzača osobitne.
  7. Obsah a cenu balíkov je poskytovateľ oprávnený zmeniť, pričom nový cenník musí byť zverejnený na Webstránke OplatiSa.sk najmenej 30 dní pred nadobudnutím účinnosti
  8. Čerpanie kreditov na platené služby nie je časovo obmedzené
  9. V prípade ak sa klient dostane pri čerpaní kreditov do mínusu, (napríklad po odpočítaní success fee z kreditu), prevádzkovateľ je oprávnený vystaviť faktúru na sumu, ktorá dostane stav kreditov na 0 so splatnosťou 7 dní a klient je povinný túto faktúru v termíne splatnosti uhradiť.
  10. Vrátenie sumy zaplatenej za kredity alebo presun kreditu na inú osobu nie je možný

5. Zodpovednosť, reklamácie a zrušenie zmluvy

  1. Za pravdivosť, správnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií uvedených v pracovných ponukách zodpovedá Klient, rovnako zodpovedá za obsah grafických a video podkladov, ktoré sú súčasťou pracovnej ponuky
  2. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody spôsobené informáciami alebo iným obsahom, ktorý je súčasťou pracovnej ponuky, automatických emailov alebo elektronických dotazníkov.
  3. Prevádzkovateľ nezodpovedá za množstvo ani kvalitu uchádzačov o prácu, ktorí reagovali na zverejnené pracovné ponuky
  4. Prevádzkovateľ je oprávnený zrušiť zverejnenie pracovnej ponuky, pri ktorej má oprávnenú pochybnosť, či je táto ponuka v súlade so zákonmi SR, dobrými mravmi alebo týmito podmienkami. V prípade zrušenia zverejnenia podľa tohto bodu klient nemá nárok na vrátenie kreditov za zverejnenie tejto ponuky.
  5. Klient je oprávnený odstúpiť od spolupráce v prípade, ak poskytovateľ porušuje tieto obchodné podmienky alebo zákony SR. V takom prípade má nárok na vrátenie ceny za nevyčerpané kredity. Oznámenie o odstúpení od spolupráce je potrebné zaslať písomne na adresu poskytovateľa do 30 dní od porušenia zákonov alebo týchto podmienok zo strany prevádzkovateľa a musí obsahovať presný popis, akým konaním prevádzkovateľa došlo k porušeniu týchto obchodných podmienok alebo zákonov SR, ako aj číslo bankového účtu, na ktorý žiada zaslať zostatok sumy za nečerpané kredity.
  6. V prípade akceptácie odstúpenia od zmluvy je poskytovateľ povinný zaslať sumu za nevyčerpané kredity na účet do 30 dní od doručenia oznámenia o odstúpení.
  7. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody spôsobené nezverejnením pracovnej ponuky z akéhokoľvek dôvodu

6. Ochrana autorských práv

  1. Databáza vytvorená Prevádzkovateľom z údajov poskytnutých Klientmi je predmetom autorského práva Prevádzkovateľa a požíva ochranu podľa autorského zákona. Kopírovanie údajov z tejto databázy alebo jej významnej časti bez súhlasu Prevádzkovateľa je zakázané
  2. Za vysporiadanie autorských práv k obsahu, ktorý je súčasťou pracovnej ponuky (texty, grafika, video) zodpovedá klient.

7. Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Klient a Prevádzkovateľ sa v zmysle § 262 ods. 1 Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov) dohodli, že vzťahy, ktoré vznikli na základe objednávky alebo dohody sa spravujú Obchodným zákonníkom.
  2. V prípade osobitnej písomnej zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Klientom majú ustanovenia písomnej zmluvy, ktoré sa odlišujú od týchto podmienok, prednosť pred týmito obchodnými podmienkami.
  3. Prevádzkovateľ má možnosť dopĺňať a upravovať tieto obchodné podmienky, pričom nová verzia musí byť zverejnená na Webstránke LepsiaPraca.sk najmenej 30 dní pred nadobudnutím účinnosti.
  4. Spracovanie osobných údajov sa spravuje podmienkami spracovania osobných údajov, ktoré sú uverejnené na stránke LepsiaPraca.sk
  5. Táto verzia obchodných podmienok je účinná od 1.10.2025